söndag 8 juli 2012

Cookies and cream & körsbärstårta


Jag gillar enkla och snabba bakverk när jag inte har ork och energi för nåt annat och försöker man ha lite ledigt så är det väääldigt enkelt som gäller. Till denna tårta använde jag färdiga pulvermousser och det låter värre än det är, de är gjorda till proffs och är riktigt riktigt goda.



Oreobotten:
200 gr oreo cookies
70 gr smält smör
Krossa oreo cookies i en matberedare, blanda med det smälta smöret och tryck ner det i botten på en form med löstagbar kant. Jag lägger alltid ett bakplåtspapper i botten då det blir lättare att flytta tårtan.
Sen bredde jag lite körsbärsmarmelad på botten, körsbärsmousse (finns ett recept här: http://kakmonstren.blogspot.se/2011/01/manadens-kokskreation.html om man inte vill använda pulver ) Cookies and cream mousse (pulver) men det är ju bara att göra en gräddmousse och blanda ner krossade oreos i.
Dekorerade med körsbär och Oreos på sidorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar